Inwestycja w drogę ekspresową S3 przewiduje gruntowną modernizację wiaduktów, które przekraczają tory kolejowe. Cel jest prosty: przystosować je do aktualnych norm i standardów technicznych. To zadanie to jednak nie tylko modernizacja, ale także ekspansja drogi, zgodnie z planem.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że na trasie pojawi się nowe rondo oraz ścieżka pieszo-rowerowa. Mateusz Grzeszczuk, rzecznik oddziału GDDKiA w Szczecinie, wyjaśnia dlaczego taka przebudowa jest niezbędna.

– Konstrukcje wiaduktów pochodzą z lat 70-tych XX wieku i już od dłuższego czasu potrzebują kompleksowej renowacji, a właściwie całkowitej odbudowy. Przyczyny są dwa: ich stan techniczny po wielu latach użytkowania i nieodpowiednie parametry – wyjaśnia Grzeszczuk.

Planowane ogłoszenie przetargu na realizację tego przedsięwzięcia ma miejsce pod koniec bieżącego roku. Zgodnie z harmonogramem prace mają rozpocząć się w nadchodzącym roku i potrwają do 2028 roku.