Przedsiębiorstwa zlokalizowane w Goleniowskim Parku Przemysłowym długo oczekiwały na rozbudowę infrastruktury kolejowej. Ich upragniony przystanek na trasie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej oraz dodatkowe kursy pociągów stały się rzeczywistością. W poniedziałek mieliśmy okazję przyjrzeć się, jak funkcjonuje część tej nowo otwartej infrastruktury.
Jak już wcześniej informowaliśmy, od 10 marca liczba połączeń regionalnych Szczecina z Gryfinem, Stargardem i Goleniowem znacząco wzrosła. Porozumienie w tej sprawie zostało osiągnięte przez miasta wraz z samorządem województwa. Jest to pierwszy etap działań mających na celu stworzenie sieci Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Uruchomienie 14 dodatkowych par pociągów zapewniło lepsze pokrycie dziennego rozkładu jazdy.
Finansowanie tych dodatkowych pociągów zostanie podzielone pomiędzy różne jednostki samorządu terytorialnego. Szczecin będzie finansował te operacje kwotą 1,76 mln zł. Stargard oraz gminy Goleniów i Gryfino zobowiązały się do wpłacenia po 854 tys. zł. Z kolei gminy Stargard i Kobylanka przekażą na ten cel po 22 tys. zł.