Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Dargobądz o długości 17 km. Dzięki temu możliwe będzie rozpoczęcie robót budowlanych. 

To już ostatnia decyzja ZRID wydana dla budowy drogi ekspresowej S3 w Polsce. Pod koniec zeszłego roku decyzję uzyskał również odcinek Dargobądz – Troszyn. Trwa także budowa odcinka Bolków – Lubawka na Dolnym Śląsku. W 2024 roku planowane jest ostateczne zakończenie realizacji odcinka Świnoujście – Troszyn. Cała droga S3 prowadząca aż od wybrzeża bałtyckiego do granicy z Czechami będzie gotowa.

Odcinek Świnoujście – Troszyn został podzielony na dwa odcinki realizacyjne. Odcinek, dla którego została wydana ostatnia decyzja będzie rozpoczynał się od ronda na wyjeździe z tunelu w Świnoujściu. Koniec odcinka nastąpi przed węzłem Dargobądz. Od tego węzła będzie rozpoczynał się odcinek Dargobądz – Troszyn. Nowobudowana S3 włączy się w istniejącą obwodnicę Troszyna.

Obecna DK3 na tym odcinku jest jednojezdniowa, co nie zapewnia odpowiedniej przepustowości dla ruchu drogowego, a przede wszystkim nie jest bezpiecznie. Może dochodzić do częstych zderzeń czołowych. W tym wypadku konieczna jest budowa dwujezdniowej S3, która zapewni możliwość przejazdu bez zatorów i spowolnień ruchu. Ma to szczególne znaczenie, biorąc pod uwagę rozwój połączeń promowych i portu w Świnoujściu.

Odcinek będzie mieć długość około 17 km. Na trasie powstaną cztery węzły drogowe – Świnoujście, Świnoujście LNG, Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje. Wybudowanych zostanie również 10 wiaduktów i dwie estakady oraz kładka dla pieszych. Oprócz tego powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.