W województwie zachodniopomorskim ruch na drogach wzrósł aż o 18 procent. Wynik wzrostowy dotyczy nie tylko tego regionu, ale całej Polski.

Co pięć lat sieć dróg krajowych zarządzanej przez GDDKiA jest monitorowana pod względem generalnego pomiaru ruchu drogowego (GPR). W latach 2020-2021, w zależności od punktu, odbyło się od sześciu do trzynastu sesji pomiarowych, w tym pomiary nocne. Wyniki GPR służą przede wszystkim do planowania rozwoju sieci drogowej oraz podejmowania decyzji o remontach i przebudowach. Są również podstawą do wykonywania prognoz ruchu drogowego.

W samym województwie zachodniopomorskim punktów pomiarowych było ponad 100. W porównaniu do poprzedniego pomiaru sprzed pięciu lat zarejestrowano znaczne ożywienie ruchu drogowego w całej Polsce o około 21 procent. 

Jeśli chodzi o Pomorze Zachodnie to wzrost aut zaobserwowano na drodze ekspresowej S3 od Szczecina w kierunku Gorzowa Wielkopolskiego, co ma związek z oddaniem do ruchu kolejnych odcinków tej trasy w ostatnich latach. Ma to również związek z uruchomieniem w roku 2019 drogi ekspresowej S6 Goleniów – Koszalin. Nowa trasa w znaczący sposób przyciągnęła ruch drogowy. Na odcinku od Goleniowa do Nowogardu porusza się średnio na dobę 17,5 tys. pojazdów, czyli o 26 procent więcej pojazdów niż pięć lat temu starą DK6.

 Na odcinku od Szczecina do węzła Pyrzyce ruch wzrósł o 47 procent i przekroczył 21 tysięcy pojazdów na dobę. Dłużna nie pozostaje droga A6, która w ostatnich latach jest obciążona bardziej o nawet 45 procent. 

A gdzie ruch jest najmniejszy?

Na DK11 między Kołobrzegiem a Mścicami ruch spadł o 55 procent. Było to spowodowane powstaniem obok drogi ekspresowej S6.Znaczący spadek Został również odnotowany na DK37 prowadzącej od DK6 do Darłowa. Wynosi on około 53 procent.

Na DK13 od węzła Szczecin Zachód do granicy polsko-niemieckiej ruch zmniejszył się o 17 procent. Warty odnotowania jest również spadek na DK11 Bobolice – Szczecinek, również o 17 procent.